kolmapäev, 2. august 2017

Minu juulikuu eesmärgid ja nende täitmine

Hakkasin seda postitust kirjutama 2.juulil. Kui sa nüüd edasi loed, siis minu juulikuu eesmärkide seas polnud postituse õiegaegne lõpetamine, seega mahuvadki nii eesmärgid kui kokkuvõte ühte kohta. Edaspidiseks on aga plaan eesmärgid seada kuu algul ning hiljem kokkuvõte teha. Nii, nagu nüüd teen igakuiselt ka täielikku raamatumüügi ülevaadet.

Olen alates 15.aastaseks saamisest väga aktiivselt alati oma eesmärke üles märkinud. See on oluline, sest siis ma ei pea nende peale enam mõtlema, vaid saan nimekirjast järgi vaadata ja aju saab muude teemadega tegeleda.

Üleskirjutatud eesmärgid aga teevad teel püsimise lihtsaks. Kogu aeg oleks nagu kaart ees, ei unune, kuhu olid teel. Arusaadav, et eesmärke tuleb üle vaadata ja ümber teha. Sellepärast ongi üks verstapost minu jaoks nüüd kuu. Ehk et iga kuu algul vaatan oma eesmärgid siin üle. Tegelikult on mul päris-päris mitu erinevat nimekirja eri liiki tööde ja tegemistega. Kõigil nimekirjadel on erinevad ülevaatamise intervallid.

Arenguks muud teed ei ole. Arenemiseks pead sa teadma, kus oled ja seda, kuhu oled teel. 



Minu eesmärgid juulis ja nende täitmine:
1. Ostan uue auto!- ei ostnud. Aga hunniku proovisõite tegin küll. Ka koos 4 lapsega. Valimine on peaaegu lõppemas.  Teema on seega hetkel veel käsil ja vajadus ikka olemas. 

2. Avaldan raamatud “Naine, kes ei nuta, saab rikkaks” ja “Laste ilus elu maal”. Toon need lapsukesed hoolivalt turule, et nad jõuaks oma lugejateni!- tehtud! Mõlemad raamatud poelettidel olemas. Suure hulga lugejateni ka juba toimetatud. Alles täna oli meil lastega raamatutakso mööda Pärnut ja Pärnu-Jaagupit. Romantika sarja uus raamat jõudis ka Pärnu haiglasse, kus selle saavad endale kõik sel aastal Pärnu haiglas sünnitanud naised. "Naine, kes ei nuta, saab rikkaks" on müügis ka Pärnu-Jaagupi Rukkilille lillepoes ja Libatse poes.

3. Leian uusi võimalusi oma seniste raamatute müümiseks!- tehtud! Käisime lastega Mihkli laadal. Varem olen seal aastaid küülikuid müünud. Nüüd aga raamatuid. Eriline oli aga see, et lapsed käisid ise mööda laadaplatsi ringi ja müüsid ise minu esimest lasteraamatut "Laste ilus elu maal". Ja see müük läks neil hästi! 


Peale selle hakkasin tegema FBs jagamiseks kaardikesi enda raamatute tsitaatidega. 


4. Suurendan raamatumüügist tulenevat tulu kahekordseks.- kuna aruanded tulevad alles paari päva pärast, siis ei oska praegu kommenteerida. Umbes 5nda kuupäeva paiku olen alati nagu laps jõulupuu all. Raamatupoodide aruannete avamine on alati väga närvesööv. Kunagi ei tea, kas seal on head, ülihead või ... mitte nii head uudised müüginumbrite näol. 

Kuu keskel tegin tegelikult muudatuse, mis selle eesmärgi kaotab. Nimelt tegin tabeli, kus on täpselt kirjas, millisest teenistuse allikast teenitu läheb millise teema katmiseks. No näiteks kirjastusest otse raamatukogudesse müüdud raamatute tasu on mõeldud minu töötasu maksmiseks, laulusõnade kirjutamise eest saan riideid ja jalanõusid (hmmm, aga ma pole veel leidnud kohta, kes ja kus mulle laulusõnade eest makstakse... pole otsinud ka veel ...), artiklite kirjutamise tasu läheb autokulude katmiseks jne. Nii pole oluline tulu mingi number, vaid et konkreetsest allikast tulev summa kataks minu kulud teatud teemal. See sunnib ka erinevate teenimise allikate käigushoidmisele rohkem mõtlema. Nii ei ole munad ühes korvis.
5. Suurendan muudest allikatest tulevat tulu sama suureks kui seni oli ainult raamatumüük.- ei ole tehtud. Aga tegin endale konto ühel lehel, kus saab stsenaariume kirjutada. Kirjutan praegu oma noortekast "Ütlemata sõnad" stsenaariumi, et seda siis telesarjade tegijatele pakkuda. Viimased õhtud olengi stsenaariumi kirjutamise telgitagustega tutvunud. 
Mõned artiklid tulid sel kuul. Delfi naistekasse ja Pärnu Postimehele. 
Lastelaagrist tuli mingi tulu. Kuna hiiglasliku kasumi teenimine polnud aga selle laagri puhul eesmärk (5 päeva osalustasu lapsele oli 65€), siis märkimisväärne see polnud. Midagi aga ikka! Laagri suurem tulu oli see, et sain endale ühe uue lasteraamatu idee. Esimene lehekülg sai kohe kirja ka. 
Teiste raamatute kirjastamine on samuti tulureal näha.
 
6. Panen kokku lastelaagri “Ma olen väärtuslik” programmi ning viin läbi laagri 20-30 lapsele.- tehtud! Laagris oli koos minu kastega 21 last. Kui Christian maha võtta, sest tema väga laagri programmi ei haakunud, siis oligi kokku 20. Ja see oli väga hea number. Rohkem poleks jõudnud ja grupp oli täpselt selline, et sobis väga ilusti kokku. Laagerdumise kõrgemast tasemest rääkisin näiteks siin (vajuta siia!). 
Kuna see laager läks lõppkokkuvõttes nii hästi käima ja sain sealt ka lasteraamatu idee, siis tuli kohe mõte sel suvel üks laager veel korraldada. Nii toimubki 9.-11.augustil meil veel üks lastelaager. Põhiline teema on selles, kuidas sotsiaalmeedias ning üldisemalt nutimaailmas ellu jääda. Seekord kestab laager 3 päeva (täpsemalt 2 ööpäeva) ning tasuks 30€. Rohkem infot siin: Kuidas jääda endaks nutimaailmas?
  Vahva on see, et suur osa kohti sellesse laagrisse on praeguseks juba kinni. Ju siis oli õige asi õigel hetkel. Mõned kohad aga veel on, nii et kellel huvi, siis kirjuta helikunnapas@gmail.com. 
7. Isikliku väljakutse “100 raamatut külluseni” raames loen läbi 2 raamatut.- ei lugenud! Aga see-eest lugesin mängude raamatut ja looduslike koosluste raamatut. "Võõramaalase" sarja 2.raamat sai ka peaaegu läbi. Lõpetan lähipäevil. Transurfingut loen ka muudkui edasi. 
8. Isikliku väljakutse “avaldan üle kuu romantilise lühiromaani” raames kirjutan valmis augustis ilmuva romantilise lühiromaani (sarja “Mõni õhtu romantikat” 5.raamat)- ei kirjutanud! Aga täna sai paberile väga selge kondikava. See tuli äkitselt ja väga selgelt. Ütleme nii, et kui kirjutama hakkan, siis tuleb see lugu kindlasti lihtsalt, sest see on väga-väga selgelt olemas. Seega on lootust, et lubadus seekord tõesti täide läheb ja romantika järgmine raamat ilmub juba augusti lõpus.
Ostke aga eelmised ära, siis on järgmiste trükkimiseks raha ja saangi järgmised õigeaegselt avaldada. Eks iga uue raamatu sünd on seotud sellega, kui palju eelmisi on ostetud. Üks asi on trükkimise-kujundamise-toimetamise kulud, teine aga ka minu enda ellujäämine ja nö töötasu. Kõik tuleb raamatumüügist. 

9. Lähen varem magama ning tõusen varem üles. Viimastel nädalatel sisse vajunud sissemagamised lõpetan ära.- eeee.... kell on 00:16 ja ma kirjutan postitust ... lapsed jäävad õhtuti magama umbes kl 23 ja siis algab minu aeg, kui saan üksi töötada ... ehk siis ei ole õnnestunud! 
10. Mõtlen välja, kuidas saaksin perega minna reisile, kasvõi näiteks kaheks päevaks Soome lõbustusparki. Ja kui selle välja mõtlen, siis lähen perega vähemalt kahepäevasele retkele.- lõbustuspark, kuhu minna tahtsin, on järgmisest nädalast küll kinni (Lõbus päev Powerpark lõbustuspargis), kuid Soome on ilmselt augustikuus siiski plaanides. Ehk siis eesmärgi täitmine hetkel ebaselge. 
11. Kirjutan valmis Terminaatori lugudel põhineva romaani “Portselanist tüdruk”.- täitmata! Ei ole midagi kirjutanud. 
12. Teen vähemalt 2 korda nädalas trenni.- kas koeraga jalutamine ja muru niitmine läheb trenni alla kirja? Kui jah, siis täidetud, kui ei, siis täitmata. Aga päris korralikku trenni ma jah jätkuvalt ei jõudnud. Kuigi paar korda käisime lastega meres ja siis ujusin. Aga no kõik need olid jah sellised tavaelu käigus tehtud tegevused, mitte võhmalevõttev mõnus pingeid maandav trenn. Jätkuvalt plaanis! 

13. Kirjutan blogisse “Minu ilus elu maal” vähemalt 2 korda nädalas ning tõstan blogi vaatajate hulga pävas 1000 inimeseni.- ilmselgelt ei kirjutanud. Elamisele läheb ikka nii palju aega, et sellest kirjutama väga ei jõua. Facebookis ja instagrammis aga jõudsin piltidega üsna aktiivselt olemas olla. Miks blogi lugejate arv oluline on? Sest siis saab hulga suurem kogus inimesi korraga teada, kui mul jälle uus raamat ilmub või lastelaager tuleb jne. Seega ei pea ma iga uue sündmuse puhul kogu aeg reklaamile keskenduma, vaid võin luua uusi teoseid ja teie saate kohe siit ise info kätte. 

Selline mu juulikuu oligi! Lähipäevil mõtlen välja, mis augustis peab tehtud saama. Tegelikult ma juba tean, sest kalendermärkmik on täidetud. Varsti panen siia ka kirja. 
Augustis püüan ka veel lapsed kodus hoida nii palju kui võimalik. Seega teen rohkem neid asju, mida koos lastega teha saan. Selliseid, mis meile kõigile mõnu pakuvad, akusid laevad ja pakuvad nauditavat koosolemist.
Mis sinul selle suve plaanidesse veel mahub?

***
Tule liitu ka meie facebooki lehega Minu ilus elu maal. Siis saad edaspidigi kohe teada, kui midagi uut ja vahvat teeme! 

Mina olen Heli Künnapas (35), hariduse poolest personalijuht, praegu kirjanikust, kirjastajast ja poliitikust ema neljale lapsele (8a, 6a, 4,5a ja 3a). Minu "sulest" on praeguseks ilmunud 10 raamatut (sealhulgas menukas noortekas "Ütlemata sõnad" ja romantilised jutustused "Jõuluks koju", "Mu koju tood sa" ja "Saatmata kirjad"- see on minu 2017.aasta väljakutse, mille käigus avaldan ühe romantilise jutustuse üle kuu).

 Hetkel juhin ja arendan Heli Kirjastust, mis avaldab mu enda ja nüüd ka  teiste kirjanike raamatuid. Suviti korraldan lastelaagrit. Meie maaelu rikastavad veel koerad, lambad ja kassid. Muudest loomadest oleme hetkel mõneks ajaks loobunud. Lisaks siinsele blogile kirjutan lugemisblogi http://midaheliluges.blogspot.com 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar